När du valt vilken kommun du vill ha leveransen till ser du ett pris på hemsidan beroende på hur många enheter du valt. I priset ingår priset för prudukt, frakt och moms. Du kan alltid minska eller öka antalet enheter på en produkt du valt genom att gå in i kassan och trycka antingen "+" eller "-". Vill du ta bort produkten helt, trycker du på "-" tills antalet blir noll. Totalbeloppet syns i varukorgen och i kassan. Beloppet skiljer sig beroende på vilken kommun du vill ha leveransen skickad till. Om din kommun inte går att välja, vänligen kontakta oss så gör vi en offert.
Leveranskostnaden betalas av dig och är inkluderad i priset när du väljer produkt. Leveranskostnaden skiljer sig beroende på avstånd, vikt och storlek på ordern. Vi försöker efterstäva en samlad leverans, men vid stora order kan det hända att vi måste leverera i delleveranser. Leveranskostnader betalas endast tillbaka om de hävs eller ångras innan leveransen påbörjats. Är leveransen redan påbörjad tillkommer en returavgift som betalas av dig som kund. Denna avgift är summan av kranbil och chaufför i timpris. Du kan returera varan själv med egen vald transportfirma, men det är du som står för den kostnaden. Vid ångrat köp är det du som står för leveranskostnaden av returen.
Normal leveranstid är 1-5 arbetsdagar efter order. Situationer som ligger utanför vår kontroll som tex, varubrist eller utsålda varor, kan leveransen bli längre än 5 dagar. Blir det stora förseningar, kommer vi att underrätta er. Nilsson & Lööw kommer inte ge ut någon ekonomisk ersättning för försenade varor.
Vi skickar beställningar med egna lastbilar. För en lyckad leverans är det kunden som avsvarar för att avlastningsplatsen är av god kvalitet. Marken ska vara anpassad för tunglastbil, samt att underlaget ska vara platt, dvs, inte undermåttlig cementplatta, marksten eller liknande, då leveransen kan skadas på undersidan. Om du som har märkt ut en plats där du vill att leveransen ska avlastas och chauffören anser att han/hon inte kan komma dit med lastbilen, kommer han/hon lasta av på närmsta lämpliga plats. Vägen ska vara minst 3 meter bred och ha en frihöjd på 4,5 meter. Lastbilen ska också kunna svänga in och backa ut från leveransadressen utan hinder. Va extra uppmärksam på detta när du beställer till ett koloniområde eller liknande som brukar ha smala gator. Är du osäker eller har frågor, kontakta oss! Skulle du inte var hemma eller anträffbar vid leveransen, kommer vi lämna leveransen som planerat.
Skulle det finnas hinder som gör att chauffören inte kommer fram till leveransadressen tex, hinder på vägen eller att vägen till leveransplatsen inte upplever förväntningarna för en möjlig leverans, blir det en så kallad bomkörning. Det innebär att chauffören får köra tillbaka till utkörningsplatsen utan att ha levererat varorna till kunden. Det är kundens ansvar att vägen fram till leveransadressen är framkommlig och vid bomkörning är det kunden som ansvarar för kostnaderna för bomkörningen.
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera eller byta beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor).
Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador eller felaktigt användande. Produkten skall ockå vara "orörd" och innehålla samma ursprungsmängd som vid mottagandet. Vid fel på produkten kontaktar du oss snarast du upptäckt felet. Vi betalar fraktostnaden vid returneringen av varan när reklamationen är korrekt. Våra kontaktuppgifter finns här på hemsidan. Vid reklamation ber vi dig att berätta ordernumret, beskriva varans fel samt bifogar en bild. Vid felbeställning på grund av bristande kunskap om den specifika produkten, gäller inte reklamationsrätten, vilket medför att du själv står för retuneringskostnaden.
- Klarna
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.
Minimiorder är 300 kr inklusive moms.
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Produkten har blivit tillagd i varukorgen